Monday, March 25, 2019

BUBUR NASI SEDAP & SIMPLE & SENANG

Assalamualaikum. 
HOHOHO.
Sejak2 prkatikal ni memang malas nk masak. Tpi kalau hari jumaat sabtu kebiasaannya aku akan masak. Lame tak rasa air tangan sendiri kan. Weekend hari tu aku tiba2 rasa nk sgt mkn bubur ayam. Aku buat untuk 3 orang makan.

Ni bahan-bahanya: 

Bawang putih dalam 5 ulas. Aku letak banyak sebab bau dia sedap. 
Pati ayam 1sudu. Tak semestinya knorr je nk letak maggi ke ape2 pum boleh. 
Nasi putih secawan. Nampak sikit kn xpe. Nanti kembang banyak woooo. Aku guna nasi yang dah masak pastu blender agak2 halus sikit. Lagi cepat masak

Halia ni sikit je. Sehiris je. Nanti byk rasa pedas. 

Carot ni kita dadukan. Suka hati nk byk mana

Daun sup. Aku x letak daun bawang sebab xde kat rumah malas beli

Bawang merah 3. Sebab bawang ni manis. So sedap kalau letak byk

Cara masak:
Letak semua bahan2 kecuali daun sup. Tunggu sampai masak baru letak daun sup. Senang gila kn HAHAHA, Sesuai untuk org malas. InsyaAllah sedap❤


No comments:

Post a Comment

Pemandulan Kucing Betina& Jantan

 Assalamualaikum. Today I nak share pasal I mandulkan kucing betina I yang sakit mata tu. Kalau nk tengok macam mana mata dia dulu boleh la ...